Pàgines

10 de novembre del 2021

idCAT Mòbil

Què és i per a què serveix?

És un sistema que, mitjançant el mòbil, et permet identificar-te per Internet des de qualsevol dispositiu i també serveix com a signatura electrònica. Només necessites donar-te d’alta i després amb el número de DNI i el mòbil et podràs identificar en la majoria de pàgines webs de les administracions catalanes per poder fer alguns tràmits.


Com obtenir l’idCAT Mòbil?

Què necessitem?

  • Un ordinador o un mòbil amb connexió a Internet.
  • El DNI.
  • La Targeta Sanitària Individual (TSI) o targeta de Muface.
  • El mòbil.

*Per poder donar-te d’alta has de tenir mínim 16 anys.

 

Passos a seguir:

1. Entres a la seu per donar-te d’alta a l’idCAT Mòbil clicant a l’enllaç https://idcatmobil.seu.cat/

2. T'explicarem com donar-te d’alta sense certificat. Per això hauràs de clicar a donar-te d’alta sense certificat i a comença amb DNI.


3. Hauràs d’omplir les dades que et demanen perquè puguin verificar que ets realment la persona que s’està donant d’alta. Aquestes dades són:

  • El número de DNI.
  • La data de validesa del DNI.
  • La data de naixement.
  • El codi de barres de la TSI o de la targeta de Muface.


4. Un cop tinguis totes les caselles omplertes cliques a valida i et demanaran l’adreça electrònica i el telèfon mòbil. El teu telèfon mòbil et permetrà validar-te i obtenir l’idCAT Mòbil, ja que en el número que has indicat t’arribarà una contrasenya per finalitzar l’alta.

5. Un cop ja obtingut l’idCAT Mòbil, sempre que l’utilitzis per fer qualsevol tràmit necessitaràs tenir el mòbil a l’abast, ja que el codi que t’arribi per missatge serà la teva contrasenya de validació.

14 d’octubre del 2021

Google Keep

Google Keep és una eina de Google que serveix per fer notes o llistes i compartir-les amb altres persones, de manera que tant aquestes com tu les podeu modificar al mateix moment. Per exemple, pots compartir a l’instant la llista de la compra amb els teus companys de pis i així tots la poden modificar, afegint elements o marcant mitjançant les caselles de selecció els elements ja comprats.


En aquestes llistes hi pots afegir fotos, arxius d’àudio, dibuixos, etc. Pots modificar les imatges que pengis a la nota o a la llista dibuixant-hi a sobre amb les eines de dibuix. Et pot servir per crear una mena de diari o per planejar un viatge amb els amics, afegint-hi fotos.


També pots embellir els documents modificant-ne el color de fons o posant una imatge de fons. Aquí pots veure un exemple de com quedaria la llista de la compra amb un fons culinari. 


Tutorials:
Yoney Gallardo. Google Keep 2021.

Esperem que aquesta eina et sigui útil.

21 d’abril del 2021

Goodreads i Handy Library

Goodreads és una aplicació per organitzar les lectures. Aquesta aplicació t’ajuda a organitzar les teves lectures en 3 apartats: llibres que vols llegir, llibres que estàs llegint i llibres que has llegit.


A més, pots qualificar els llibres amb estrelles (màxim cinc estrelles) i fer-ne una valoració o una ressenya. Aquestes valoracions són públiques, de manera que quan consultes un llibre pots veure quina qualificació té i els comentaris que se n’han fet. Per buscar les lectures hi ha un cercador on es pot cercar per títol, autor, ISBN o fent una foto de la portada del llibre. A més, hi ha llistes de llibres destacats i de temàtiques que et poden ajudar a escollir les següents lectures.

Goodreads també serveix com una xarxa social on pots afegir amics i veure quins llibres estan llegint. Els amics els pots afegir mitjançant el Facebook. Pots configurar el teu perfil, crear grups d’amics... Una de les aplicacions més interessants de Goodreads és el Desafio de lectura on indiques una quantitat de llibres que vols llegir durant l’any i que a final de l’any l’has d’haver aconseguit.

Goodreads per Android.

Goodreads per Ios.


Handy Library també és una aplicació per organitzar els llibres. Hi ha quatre grups d’organització per defecte: Estantes, que et permet endreçar els llibres al teu criteri; Libros, on es mostren tots els llibres organitzats per ordre alfabètic; Prestados, on hi apareixen els llibres marcats com a prestats a la fitxa; i Deseos, on hi ha els llibres que has introduït a l’aplicació com a Deseos.

Igual que amb l'aplicació Goodreads, amb Handy Library pots cercar el llibre per títol, autor o ISBN, però amb la diferència que l'ISBN també es pot escanejar. Si algun llibre no el trobes, el pots afegir a la teva biblioteca, només dins dels grups Estantes i Deseos, donant permís a l'aplicació per accedir a la galeria i omplint els camps que se sol·liciten: una foto de la portada del llibre, el títol de l'exemplar, el nom i cognom de l'autor, l'editorial, l'ISBN, la data de publicació, el nombre de pàgines, l'idioma, el preu, la sèrie, el volum, el gènere, etc. Per tant, els llibres es poden introduir de tres maneres: manual, escanejant l’ISBN o buscant el llibre en línia.


Quan cerques un llibre (a l’opció cercar en línia), pots veure'n la fitxa les dades explicades anteriorment, a més una sinopsi de l'argument i la nota mitjana que té aquell llibre. També tens l'opció de posar una nota o un comentari.

Hi ha un apartat amb estadístiques de lectures dels últims sis o dotze mesos. Finalment, es poden importar i exportar llistes de llibres, així com també enllaçar l'aplicació amb el teu compte de Google Drive.

Handy Library per Android.

13 de gener del 2021

Trello


Trello és una aplicació en línia pensada per gestionar projectes col·laborativament i que inclou també una versió per a mòbil. L’aplicació té una versió Premium, però la gratuïta és molt completa. Funciona seguint el sistema Kanban. Aquest sistema es basa en un taulell amb diferents columnes: columna "pendent de fer", "en marxa" i "fet". Tots els membres que formen part del taulell poden modificar i afegir-hi elements. En aquestes columnes hi pots afegir targetes amb els projectes que vols fer, afegint-hi la descripció del projecte o activitat, documents adjunts (els documents adjunts es poden adjuntar des de l’ordinador, des de Google Drive, des de Dropbox, Box i OneDrive), enllaços, checklists, dates de venciment, comentaris, etc. També pots adjudicar la targeta als membres del taulell que hi participin. Les targetes es poden moure de columna segons si el projecte està en una fase o altres, només arrossegant amb el cursor. D’aquesta manera és fàcil organitzar la feina i veure en quina fase està cada tasca, projecte o activitat, ja que és molt visual i intuïtiu.

També et permet veure si un projecte, tasca o activitat és molt extensa i, per tant, val més crear un taulell només per a aquesta. Quan una targeta ja ha acabat la seva funció es pot arxivar i eliminar. És una eina col·laborativa, ja que està sincronitzada a temps real, i sempre que alguna persona fa alguna modificació apareix una notificació en forma de campana vermella perquè puguis veure l’última modificació.

Xataka. 23 trucos y consejos para exprimir este gestor de tareas.

Wmedia by Juan Andrés Núñez. Productividad personal #1 - Organiza tu vida con Trello.

Esperem que et sigui útil.